Bernadetteschool BLO
Grotenberge
We gaan op zoek naar de talenten in elk kind. Om die te
ontdekken, besteden we veel aandacht aan ‘spelend leren’, muzische activiteiten
en beweging, en dit in een groene schoolomgeving. Op die manier bouwen we aan
een positief zelfbeeld en een grote dosis zelfvertrouwen bij elk kind.
Omdat binnen elke klasgroep heel erg ‘op maat’ wordt
gewerkt, besteden we veel aandacht aan differentiatie, binnen en buiten de
klas. Hiervoor zetten we in op teamteaching (leerkrachten staan samen in de
klas) en peertutoring (leerlingen leren van elkaar).
Wanneer een leerling in onze school start, wordt een
individueel handelingsplan opgesteld. We starten met de beginsituatie, waarin
we de nadruk leggen op de sterktes van het kind. Wat lukt al? Wat werkt? Wat
kan het kind al (goed)? We bespreken ook wat moeilijk gaat, en welke
aanpassingen nodig zijn. Via een digitaal volgsysteem wordt de evolutie van
elke leerling voortdurend bijgehouden. Op regelmatige basis houden we
klassenraden met het CLB en andere externen. Via leef- & leerrapporten
wordt eveneens regelmatig geëvalueerd. Ook ouders zijn welkom om de evolutie
van hun kind te bespreken, op de klassenraad of via een individueel
oudercontact.
BERNADETTESCHOOL GROTENBERGE